2 april 2014

Vertrouwd weerzien!

Al een aantal jaren ben ik een trouwe fan van 'de bosanemoon'! En waar ik vorig jaar een aantal 'slechte bezoeken' had gehad met wind, kou en bloemen die vooral in de knop stonden, is het dit jaar één groot feest bij deze vroege voorjaarsbloeier. Door het mooie weer staan ze de hele dag 'open' en het was dan ook weer een heerlijk gevoel om ermee aan de slag te gaan. Toch wel het eerste echte bewijs van het voorjaar!
Echt inspiratie voor iets nieuws heb ik nog niet en daarom vooral beelden die aansluiten bij waar ik andere jaren ook mee bezig was. Ik was er vorig jaar al achter gekomen dat een bosanemoon met veel omgeving interessanter is dan een echte close-up, alhoewel die ook altijd nog leuk kunnen zijn. Zeker als het licht wat mee wilt werken. Onderaan deze blog een aantal van dit soort foto's, maar eerst wat foto's met omgeving erop. Ik ben op twee plekken aan het werk gegaan; gewoon in het bos en aan de rand van een klein waterplasje waar nog precies genoeg water in stond voor mooie reflectiecirkels!
Eerst de foto's zonder water!


En hieronder de foto's aan de rand van dat kleine vennetje. De foto's zijn gedeeltelijk gemaakt met een oude Meyer Optik Primotar 135mm F/3.5 met tussenring en met m'n oude vertrouwd Sigma 150mm macro.




En als laatste dus de portretje's!


Een kort maar behoorlijk productieve sessie. De komende dagen moet ik ze weer ven met rust laten. Wie weet wat het weekend nog voor mogelijkheden gaat geven!

Foto's met Canon 6D en Sigma 150mm macro, Sigma 35 mm + tussenring (foto 4) en Meyer Optik Primotar 135mm (foto 5, 6 en 8)