28 oktober 2012

teveel te zien en te weinig tijd....

Dit is zo'n periode waarin je gaat nadenken over hoe het zou zijn om te leven/werken als fulltime natuurfotograaf. Ik heb dan wel eens van die dagen waarop ik (waarschijnlijk ten onrechte!) denk dat ik dan wél alle 'mooie momenten' in deze fantastiche periode kan benutten! Want wat valt er veel te beleven in de natuur op dit moment! Het lijkt wel of de complete decorploeg van Joop van den Ende in het bos aan de slag is geweest om paddenstoelen te planten want het is werkelijk bizar hoeveel er de afgelopen weken in het bos stonden. En alles begint nu ook lekker te verkleuren!
Ach ja, ik moet niet klagen want ik prijs me al gelukkig dat ik afgelopen vrijdag en zaterdag twee perfecte herfstworkshops heb kunnen geven met mooie weersomstandigheden en bijzondere resultaten van de deelnemers! Daarnaast een prachtig portfolio in het laatste nummer van Landschap!
Vanochtend een uurtje 'extra' geslapen en daarna een lekkere wandeling door het bos en ... toch maar even de camera meegenomen. Zonder macrolens, met alleen met de 70-200mm en dus tijd voor wat landschappen! Weer eens wat anders dan dat gekruip over de bosgrond op zoek naar paddenstoelen met een perfecte achtergrond! Alhoewel, ik mis het nu al.......
Deze week zal er niet veel van fotograferen komen. Woensdag de lezing bij het Milieu huis te Spijkenisse en tevens alles voorbereiden voor de tweedaagse workshop in de Ardennen begin volgende week! Veel werk achter de computer dus!