11 februari 2012

Ook goed nieuws uit Zuid-Europa....!

Terwijl we de laatste maanden overspoeld worden door slecht (economisch) nieuws uit de Zuid-Europese landen komt er voor mij toch steeds goed  nieuws uit die richting!
Vorige week was  het Spanje en deze week een berichtje uit Italië van de Oasis fotowedstrijd dat een foto van mij de 3e plek heeft behaald in de categorie landschap! (of beter paessagio; klinkt eigenlijk wel leuker).
Je hoort mij dus niet klagen over die Italianen en hun begrotingstekort!
Een vrij klassiek beeld uit het Hallerbos en bewust wat onderbelicht om alle nadruk te leggen op de groene beukenblaadjes en de donkere stammen. Een prachtige 1e plaats bij de categorie 'andere dieren' (altri animali) ook voor Misja Smits en Martin van Lokven is zelfs overall winnaar geworden van deze wedstrijd! Een knappe prestatie want er waren toch zo'n 20.000 ingezonden beelden. Hier zijn alle beelden te zien!

Gisteren het 2-jaarlijkse NVN festival bezocht en een heel inspirerend seminar bijgewoond van Jasper Doest, waarbij de vraag centraal stond waarom een beeld je aanspreekt en wat je beweegt als fotograaf om de beelden te maken zoals je ze maakt; erg leuk! Ik had zelfs het geluk om aan het eind van de seminar een mooie print te krijgen van zijn foto Fjord I; die krijgt een mooie plek hier op m'n kantoor.
's Avonds volgende een kippenvel-lezing van Paul Nicklen! Wat een ongelooflijke mooie, indrukwekkende foto's heb ik daar voorbij zien komen en dat alles nog versterkt door een heel boeiend verhaal 'achter de foto'! Op z'n site staan adembenemende foto's en hier kun je zijn TED speech van afgelopen jaar terugzien; absoluut de moete waard!
Complimenten ook voor de organisatie van dit festival en ik hopelijk blijft deze '2-jarige traditie' nog lang bestaan!