20 december 2009

Pech....of toch geluk!



Nadat er al een aantal dagen geleden sneeuw was gevallen en ik me flink had zitten te verbijten achter het raam vanaf m'n werkplek, kon ik dan gisterochtend eindelijk 'op pad' om te gaan fotograferen! Vroeg uit bed om de opkomende zon te gaan fotograferen. Tenminste dat was de bedoeling.... De accu uit onze auto dacht daar nl anders over en had blijkbaar geen zin in een leuk tochtje naar de Kalmthoutse Heide met -10 en weigerde dus dienst! Gelukkig bestaat er dan de ANWB en (na een uurtje wachten) terwijl de vriendelijke monteur de accu stond door te meten, zag ik boven me een mooie oranje lucht verschijnen en ....... weer wegtrekken. Ach ja, wat maakt het uit; binnen no-time was er een nieuwe accu ingezet en dat gaf ook weer ene goed gevoel. Al bij al toch een kleine 2 uur vertraging en daarom eerst maar koffie gedronken en op weg naar Kalmthout. Bij de Belgische grens werd mijn vertraging 'beloond' want links van me zag ik een prachtig landschap met bomen die met hun 'voetjes' in de mist stonden en de zon die daar weer doorheen scheen; echt héél mooi! Bij de eerstvolgende kruising omgedraaid en weer terug; zijweggetje in, auto aan de kant en fotograferen maar. Het duurde nog zo'n kwartier en daarna was de mist weg. Daarna door naar de Kalmthoutse Heide en in een sprookjesachtig landschap nog een flinke toch gelopen; wat een heerlijke ochtend!
Canon 40D + 70-200mm (bovenste 2) en 10-22mm