6 december 2009

Ondergaande zon


Na een 'intensieve' sinterklaasperiode was er vandaag een heerlijke relax dag. Het weer was ernaar om lekker binnen te zitten, maar aan het eind van de middag wilde ik er toch even uit voor wat frisse lucht. Het was inmiddels droog en toen ik buiten kwam zag ik dat de lucht zelfs aan het opentrekken was! Snel terug naar binnen en toch maar de camera meegenomen. Op de fiets werd de lucht ineens flink oranje en daardoor mijn fietstempo veel hoger, want ik wilde persé nog op tijd zijn bij de watermolenbeek waar ik op een mooie weerspiegeling hoopte. De tegenwind zorgde voor een nog hogere hartslag, maar mooi op tijd kwam ik langs de stromende beek, waar precies de mooie reflecties te zien waren die ik had verwacht. De natuur een klein handje geholpen door een blaadje in het water te gooien (wat trouwens nog erg lastig is met tegenwind!) en vooral gewerkt aan een goede compositie. Ik vond vooral het blauwe randje rondom het blaadje bijzonder.
Ook de rietkragen zorgden voor een mooie reflectie met de blauw, oranje, paarse lucht.
Daarna via een omweg teruggefietst en heerlijk kunnen genieten van een prachtige avondlucht. Helaas geen goede voorgrond kunnen vinden om dat een beetje spannend te fotograferen. Maar ik weet nu dat ik er 's avonds weer eens wat vaker op uit moet trekken, want de winterluchten komen eraan!

Canon EOS 40D + 70-200mm IS
Alles uit de hand met iso 400