4 januari 2010

Kerstballen!



De eerste log in het nieuwe jaar en ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om iedereen nog een héél goed, gezond en vooral inspirerend 2010 toe te wensen!

Gisteren weer een heerlijke boswandeling gemaakt in de sprookjeswereld die ons op dit moment omringd. Als je geen last hebt van koude voeten, gladde wegen of een kapotte verwarming, dan is het toch wel heel erg genieten. Het is ook de tijd van de kerstballen die misschien al weer opgeruimd worden en daarom een ode aan deze wonderlijke boomversierders. De bovenste foto is met tegenlicht gemaakt en een grote diafragma-opening door de takken van een struik heen, waar allemaal bevroren druppeltjes op zaten. Door de beperkte scherptediepte ontstaan die mooie diafragma-ringen en dat geeft hier een soort 'kerstballengevoel'!

Ik heb ook bewust gekozen voor 2 panoramafoto's, omdat die (naar mijn mening) nog meer de ruimtelijkheid van het sneeuwlandschap benadrukken. Bovendien heb ik zo minder last van die felle lucht :)! Bij de middelste foto heb ik geprobeerd om de vele drukke takken/boomstronken toch op een soort lijn te krijgen van linksonder naar rechtsmidden waardoor er naar mijn mening een bepaalde rust ontstaat in deze foto, in combinatie met de witte sneeuw en het ijs. Het tegenlicht is daarbij erg belangrijk.

Canon Eos 40D + 70-200mm (bovenste) en 17-50mm (onderste 2)