25 november 2012

Nog één keer herfst!

Nog één foto van dezelfde plek als de vorige blog en de laatste blog van oktober! Deze foto is al van bijna anderhalve week geleden en de bladeren zullen ná vandaag wel van de boom af zijn denk ik. De winter kan dus nu echt beginnen! Ben ook benieuwd hoe deze plek er uit zal zien met vorst / sneeuw. Ik ken dit ven al héél erg lang (mijn eerste foto's hier heb ik denk ik 25 jaar geleden genomen), maar allemaal met dia's en in het 'digitale tijdperk' ben ik er niet nauwelijks geweest. Vreemd eigenlijk want het is een perfecte plek om sfeerfoto's te maken! Nooit te oud dus om goede locatie's te (her)ontdekken!
Over sfeer gesproken; hoe geef je een grijs, grauw najaarsbos 'kleur'? Misschien wel het best door er zwart-wit van te maken waardoor voor mij de sfeer van dat moment extra wordt versterkt! Het lijnenpatroon laat zien dat het een echt productiebos is. Mist is hier een onmisbare 'partner'.

Winter en macrofotografie passen misschien niet heel erg goed bij elkaar, maar wél in een mooie showroom boordevol prachtige macrolenzen om uit te proberen! Op woensdag 12 december organiseert Sigma een Touch & Try macrofotografie in  Houten op het hoofdkantoor. Ik geef daar een lezing/workshop over macrofotografie en daarna kun je alle soorten (macro)lenzen uitproberen!
Meer info en aanmelden 030-6061070 of foto@sigmabenelux.com