29 november 2010

ARGUS fotowedstrijd 2010

Afgelopen zaterdagavond werd in Brussel de uitslag bekend gemaakt van de ARGUS fotowedstrijd 2010.
Ik was uitgenodigd voor de prijsuitreiking omdat één van mijn ingezonden foto's de finale had bereikt. Maar het werd zelfs nog mooier en met de onderstaande foto heb ik de 2e prijs (aanmoedigingsprijs) gekregen in de categorie 'Dier in Actie'. Erg leuk natuurlijk en een mooie afsluiting van dit toch al fraaie fotojaar!

De prijsuitreiking vond plaats in een prachtige ambiance; het natuurhistorisch museum van Brussel en tijdens de prijsuitreiking werden alle finalebeelden van passend commentaar voorzien en mocht ik zelfs nog even op het podium m'n foto toelichten. Alle finalisten ontvingen bovendien een fraai boekwerk met daarin alle winnende foto's en daarnaast komt er een rondtrekkende tentoonstelling van al deze foto's. Andere 'bekende' Nederlandse prijswinnaars waren o.a. Gerard Leeuw (eervolle vermelding ) en Heike Odermatt (aanmoedigingsprijs). 

Pieter Dhaeze heeft het dit weekend voor elkaar gekregen om de workshop pagina op de website volledig te vernieuwen en nu staan alle workshops een heel stuk overzichtelijker op de site! Er moeten nog een paar kleine dingen geregeld worden, maar ik ben erg blij met deze opzet! De aanmeldingen verlopen trouwens goed en de workshop van 29 december zit zelfs al vol!

Komende zaterdagmiddag zal in Galerie de Kring (Kerkstraat 1 te Roosendaal) de presentatie plaatsvinden van de Roosendaalse kunstkalender. Het begint om 16.00 uur en iedereen is hierbij van harte welkom. De kunstkalender is te koop voor € 19,-

Verder hoop ik naast al deze 'niet buiten activiteiten' deze week nog een gaatje te maken om te gaan fotograferen in de sneeuw. Er zit zo links en rechts nog wat mooi verkleurd blad aan de bomen en dat maakt het toch wel anders!