3 februari 2010

Super dag!


Afgelopen zaterdag stond weer de eerste workshop natuurfotografie van dit jaar op het programma en het thema was 'landschap'! De Drunense Duinen waren ons speelterrein voor deze dag en de voorspellingen waren niet al te best. Inmiddels heb ik geleerd om me daar niet meer druk om te maken (je kunt er toch niets aan doen!) en onder redelijke omstandigheden zaterdagmorgen vroeg naar Udenhout gereden . Af en toe wat glibberen onderweg door de verse sneeuw die was gevallen, maar gelukkig was iedereen zonder kleerscheuren en mooi op tijd daar aangekomen. De lucht zag er niet verkeerd uit, maar werd steeds beter tijdens mijn inleidend praatje. Het theoriegedeelte flink ingekort en een stuk naar de middag gezet, want ik wilde persé snel naar buiten! En niet voor niks..........het was echt super!!

Prachtig licht en een mooie (bijna) nog ongerepte sneeuwvlakte! Heerlijk weer dus om te fotograferen en ruim voldoende inspirerende onderwerpen. De ervaren landschapsfotograaf Wilco Dragt draaide ook mee met deze workshop en daardoor extra veel tips en aanwijzingen voor de deelnemers!
Iedereen was dan ook erg tevreden over zijn/haar resultaten, waarvan een selectie vanaf nu steeds te zien zal zijn op een webalbum (helaas alleen mét deelnemers-wachtwoord).
Bijgevoegde foto's heb ik tijdens de workshop gemaakt en geven een korte impressie.

Sinds gisteren staan ook de natuurfotoworkshops die ik verzorg samen met Natuurmonumenten weer op hun site; klikken op 'workshops' aan de rechterkant. (wél een ruime tijdsperiode aangeven, want de eerste is pas 24 april).

Vorige week ben ik ook nog bij Sigma geweest voor het beschikbaar stellen van macrolenzen tijdens de workshops; daarover later meer!

Eos 5D MarkII + 17-40 mm