24 februari 2010

NVN festival

Door een heel vervelend internetprobleem komt dit berichtje een week later dan gepland, maar ik wilde toch graag even een kort verslagje geven van het NVN festival van 12 en 13 februari.
De gehele vrijdag was samengesteld rondom Jim Brandenburg en dat was echt fantastisch; wat een fotograaf! Uiteraard heeft hij prachtige foto's, maar daarnaast was het ook erg leerzaam om te horen/zien hoe hij werkt en waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt in zijn foto-carriere. Ik vergelijk me overigens totaal niet met hem, maar kan zeker dingen van hem 'gebruiken' in m'n eigen werk! Z'n (nieuwe) website is zeker een aanrader!!
Alles werd op deze dag vakkundig aan elkaar gekoppeld door Danny Ellinger van Foto Natura en op dit festival werd door hem en Jan Vermeer ook een nieuw tijdschrift gepresenteerd; E&V Magazine ; echt een toegevoegde waarde op de Nederlandse markt! We zijn aan het kijken of er proefexemplaren beschikbaar zijn tijdens de workshops.

Op de 2e dag stond een hele lijst presentaties op het programma, met allemaal prachtige beelden. In het (internationale!) middagprogramma mocht ik een toelichtig geven op ons Biesbosch project; een soort 'making-off' verhaal. Ik vond het een groot voorrecht om dit te doen en gelukkig konden de 450 toehoorders het ook waarderen. Daarna volgde een presentatie van onze foto's en dit was meteen voor ons de afsluiting van het gehele Biesbosch project; een bijzondere ervaring die ik voor geen goud zou hebben willen missen. Volgend jaar is er weer een nieuwe NVN fotograaf van het jaar competitie!