27 oktober 2009

Kleuren


Vanochtend met de fiets over de Rucphense Heide (ten zuiden van Roosendaal) en camera mee.
Ik hoopte op een mooie combinatie van herfstkleuren en goed ochtendlicht. Vlak nadat ik thuis was vertrokken zag ik een tortelduif zitten tegen een prachtig gekleurde achtergrond. Door deze achtergrond krijgt de drukke voorgrond (takken) toch een bepaalde rust over zich en is er m.i. een bepaalde balans in de foto. Echte stadsnatuur, maar wel leuk!

In het bos toch weer een beetje aan het stoeien met bewogen foto's, alhoewel ik weet dat die door het thuisfront niet altijd worden gewaardeerd. Deze is wel apart vanwege de vele kleuren in de foto. De compositie is overigens net zo belangrijk als bij een niet bewogen foto en misschien nog wel lastiger te maken. Hier is de grote gele vlek de 'eyecatcher' op de foto en ik heb hem een plaats gegeven waar hij wel opvalt, maar niet teveel aandacht trekt. Aan de zijkanten heb ik bewust gekozen voor kleur i.p.v. een zwarte boom omdat de foto zo wat ruimtelijker is geworden naar mijn mening. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Beiden Canon EOS 40D + 70-200mm