11 december 2013

De eerste winterse dag!

De afgelopen weken was mijn rug niet van plan om mijn lijf datgene te laten doen wat ik in gedachten had en daarom even een soort onvrijwillige fotopauze genomen. Wat op zich helemaal niet verkeerd is overigens want dat stil zitten zet weer aan tot nadenken.
Deze periode van het jaar is hét moment voor zelfreflectie. Dat wordt mede veroorzaakt doordat er binnenkort foto's ingezonden moeten worden voor een diverse fotowedstrijden. Daardoor 'loop' je dus automatisch je foto's van het afgelopen jaar door en dat geeft een mooi beeld van wat je allemaal gedaan hebt. En tevens een gelegenheid om na te denken over plannen voor het komend jaar! Dit nadenken werd een paar weken geleden al ingezet doordat ik een nieuwe lezing moest voorbereiden. En het vertellen van 'jouw' verhaal is een perfecte manier om meer inzicht te krijgen in je drijfveren, je stijl en je werkwijze; blijft dus erg leerzaam om te doen!
In het laatste nieuwe nummer van Natuurfotopassie staat een tutorial van mij over winterfotografie en daarom begon het gisteravond wel te kriebelen bij het zien van het weerbericht. Vanochtend dus 2 uurtjes op pad bij het Rozeven in Roosendaal en de eerste winterse foto's kunnen maken!