16 mei 2012

Het went nooit....

Afgelopen week heb ik foto's gemaakt voor een enorme fotowand in het nieuwe MEC in Roosendaal. Zondagmorgen waren de omstandigheden ideaal voor de laatste drie grote foto's (worden straks 4 x 2,7 meter!). Vroeg op pad omdat we bij de voorbereidingen hadden ontdekt dat het licht dan het mooist zou zijn. Ik liep langs de bosrand achter het Rozeven naar de plek van de eerste foto en werd een beetje 'overvallen' door de fantastische omstandigheden; bijna windstil, laagstaande zon, fris, veel ochtenddauw en bijna alle vogels waren druk bezig om met hun indrukwekkende zangsolo's indruk te maken op hun vrouwelijke soortgenoten! Door het belabberde weer van de afgelopen weken zou je bijna vergeten dat het voorjaar is, maar nu was het heerlijk! Gelukkig wen ik nooit aan het gevoel wat ik krijg als ik onder dat soort omstandigheden door de natuur loop!
Waarschijnlijk ben ik daarom natuurfotograaf geworden. Ik heb dan soms bijna de neiging de camera in de tas te laten en alleen maar te genieten.... maar daar krijg je geen foto van zo'n 12.000 pixels mee die ik op dat moment moest zien te maken. Dus toch maar snel aan het werk want de moederdag-ontbijt-op-bed-caterings-activiteiten stonden thuis ook nog op het programma om 9 uur........
Bij het Rozeven viel m'n oog op een druppeltje aan een rietstengel en ik kon het niet laten daar even een foto van te maken.
De foto is gemaakt met de nieuwe Canon 5DmIII die ik van Pieter Dhaeze mocht lenen (waarvoor mijn dank) om een zo optimaal mogelijke serie foto's voor de wand te maken. Een prachtige camera en weer iets om op m'n steeds langer wordende verlanglijstje te zetten.........

Hieronder een foto die ik van Jasper Doest mocht ontvangen. De foto is gemaakt bij de tentoonstelling rondom de prijsuitreiking van de Asferico fotowedstrijd en het geeft altijd een gevoel van trots om beelden van jezelf op een dergelijke manier 'terug' te zien;  ook dat went gelukkig nooit! Jasper bedankt!


Op vrijdagavond 15 juni a.s. organiseer ik weer een workshop met Natuurmonumenten in een 'nieuw', maar zeker verrassend,  natuurgebied aan de rand van de Brabantse wal. Hier vind je alle informatie over deze leuke workshop en kun je jezelf aanmelden! Er zijn nog plaatsen beschikbaar.

Afgelopen vrijdag heb ik een interview gehad met de gedreven mensen van Landschap vzw en dit interview zal (samen met enkele foto's) binnenkort in hun tijdschrift worden gepubliceerd! Spannend hoe het eruit zal zien, maar wél erg leuk! Op hun sites kun je ook portfolio's zien van andere natuurfotografen. Zeker de moeite waard om te kijken. Je kunt ook gratis het laatste nummer downloaden.

Na dit weekend gaan we de foto's jureren voor de fotowedstrijd 'Natuur Dichtbij', waar uiteindelijk ruim 700 foto's voor zijn ingestuurd! Meer nieuws hierover volgt..!