4 januari 2012

2012!

Het jaar 2012 is al enkele dagen 'onderweg', maar toch wil ik iedereen vanaf deze plaats een héél goed jaar toewensen met veel inspiratie, gezondheid en natuurlijk mooie foto's!
Over mooie foto's gesproken; ik heb ruim 135 foto's mogen ontvangen voor de jaarlijkse fotowedstrijd die ik organiseer voor deelnemers aan mijn workshops en 15 januari is de prijsuitreiking. Wordt dus vervolgd!
Twee weken geleden fietste ik langs de watermolenbeek in Roosendaal in de hoop een aantal geschikte 'kwakkel-winter-onderwerpen' tegen te komen en te fotograferen. Dat is nog een behoorlijke uitdaging in deze weersomstandigheden, maar dit meerkoetje was wel in staat om me te motiveren de camera uit m'n rugzak te halen. De reflecties van zowel de bomen op de oever als de oranje-blauwe lucht vormden wel een mooi decor en doordat de meerkoet een beetje op en neer bleef zwemmen kon ik wat verschillende soorten opnames maken.
Deze is bijvoorbeeld weer zwart-wit gemaakt om het lijnenspel te versterken.
Een stukje verderop stond een rijtje wilgen en van een afstandje hebben die soms een rode gloed als er veel jonge takken aanzitten. In combinatie met de saaie, blauwachtige achtergrond geeft deze foto voor mij wel goed de sfeer van deze winter weer.
En nu maar duimen voor wat sneeuw en ijs. Alhoewel het meerkoetje daar waarschijnlijk anders over zal denken.....!
Alle foto's met Canon Eos 60D + 70-200 mm F/4 L IS, uit de hand of camera laten steunen op fietsstuur.
Foto 1: F/6.3 , iso 400 en 1/640 sec
Foto 2: F/6.3 , iso 400 en 1/200 sec
Foto 3: F/6.3 , iso 500 en 1/80 sec