2 september 2009

Ree


Gisteravond een kort bezoekje gebracht aan de Buisse Heide omdat ik zaterdagochtend daar een korte workshop voor Natuurmonumenten ga geven. Ik doe dat altijd zodat ik weet hoe het gebied er op dat moment uitziet. Vanaf de parkeerplaats ben ik naar het theekoepeltje gelopen en daarachter ligt een grote wei met veel bloeiende planten; ideaal voor zaterdag!
Ik was al de wei opgelopen toen ik ineens zag dat er ook een ree stond. Heel rustig m'n statief weggezet en door m'n knieën in het natte gras omdat ik bang was dat het ree me zou zien. De eerst foto's gemaakt en wat me verbaasde was dat het ree juist nieuwsgierig werd van dat 'geklik' en steeds dichter naar me toe kwam. Met grote oren luisteren naar dat vreemde geluid! Ineens maakte ze zich met grote sprongen uit de voeten. Ik snel kijken naar het resultaat op de display en toen ik me statief weer op wilde pakken zag ik tot mijn verrassing dat het ree weer was teruggekomen uit de bossen! Blijkbaar een erg nieuwsgierig typje, want het kwam weer helemaal de wei opgelopen. Weliswaar met een mooi 'boogje' om me heen, maar wel steeds kijken en vooral luisteren. Na een minuut of 10 vond ze het genoeg en liep ze de wei toch maar af. Wat een heerlijke ontmoeting!

Canon 40D met 70-200mm (helaas had ik geen 400mm bij me!)