12 maart 2009

Glanzlichter!

Vandaag dan de definitieve bevestiging gehad. Met bovenstaande foto heb ik een prijs gewonnen in de internationale Glanzlichter 2009 fotowedstrijd! Méér dan 1000 fotografen uit 36 landen hadden gezorgd voor bijna 15.000 (!) ingezonden foto's en met één van mijn foto's heb ik een 'highlight' prijs gewonnen in de categorie 'Beauty of Plants'. Uiteraard ben ik daar erg trots op. Vooral ook omdat de foto vlakbij ons huis is gemaakt en dat maakt het toch ook wel een beetje bijzonder. Eens te meer een 'bewijs' dat mooie natuur soms erg dichtbij aanwezig is! En een extra aanmoediging voor iedereen om eens vaker door de tuin te lopen en goed om je heen te kijken. De foto is een jong twijgje van een klimplant, wat op zoek is naar een ander takje om zich omheen te krullen. Het deed mij erg denken aan een ijzerdraadje waar je wel eens mee zit te spelen en wat je dan om een potlood heen draaide. Dan kreeg je dezelfde vorm, maar de natuur maakt dat zelf zie je wel (en nog mooier met die kleuren!). Het was niet zo eenvoudig om deze foto te maken. Ik had al diverse keren de hele muur afgezocht naar het juiste takje en vooral ook naar de juiste achtergrond. Het blad van de plant zelf was (te) donker, maar gelukkig was er nog een andere plant tussendoor aan het groeien die zorgde voor de mooie zachtgroene achtergrond.

Hier kun je andere winnende foto's van de categorie 'Beauty of Plants' zien. Via het menu links kom je bij de andere categorieën. Het is zeker de moeite om ze eens op je gemak te bekijken, want er zitten echt fantastische foto's bij!

De prijsuitreiking is trouwens vlakbij München! Daar moet ik toch nog maar eens over nadenken!