4 februari 2009

Tweede plaats!

Ik doe nogal eens mee met de Grasduinen 'foto van de maand' competitie (als ik tenminste een foto heb die bij het thema past). In januari was het thema 'Blauw'. Toen ik dat zag had ik direct een wat oudere foto in m'n hoofd die erg mooi bij dat thema zou passen. De foto is gemaakt op de Kalmthoutse Heide aan het eind van de dag; eigenlijk naast de auto toen we terugkwamen van een flinke winterwandeling.
Gisteren kreeg ik het bericht dat ik met deze foto een tweede prijs had gewonnen; altijd leuk natuurlijk!

Hier het 'commentaar' van de jury (Ernst Kremer): "Menigeen zou hier achteloos aan voorbij lopen in de winterse chaos. De slingerende witte lijn door het donkere diepblauwe ijs is in een gedurfde compositie, subtiel in evenwicht gebracht met het ingevroren fragiele herfstblad. De ronde vorm van het blad komt, als een uitvergroot detail, terug in de golvende lijn waarvan de uiteindes mooi in de hoeken zijn geplaatst. De fotograaf heeft van iets kleins en eenvoudigs een onverwachts kunstwerkje gemaakt!"

Hier is de link naar de Grasduinen site: http://www.grasduinen.nl/maandfoto/index4.asp