23 december 2008

Beetje zon!

Na enkele dagen erg saai en vooral erg grauw weer, waren er vandaag dan eindelijk wat zonnestralen te bekennen. Ik moest vanochtend eerst nog ergens anders naartoe en miste daardoor het mooiste moment van de dag. Maar toen ik rond 11 uur op weg was naar het bos zag ik overal om me heen prachtige zonneharpen. Ik maakte al wat plannen, maar toen ik goed en wel op pad was verdween de zon achter een hardnekkig wolkendek; balen dus en was ik onderweg maar gestopt. Maar het rook heerlijk in het bos en daarom was de wandeling zeker geen straf! Deze foto was nog vlakbij de auto gemaakt toen de zon nog scheen en het leuke van deze foto is dat de twee ragfijne 'web-draden' een mooi evenwicht vormen met de gekleurde bladeren van het riet. Het tegenlicht maakt de sfeer compleet.

EOS 40D, Canon 70-200mm F/4 L IS
Diafragma F/6.3, sluitertijd 1/250 sec en iso 200