24 augustus 2015

Lastig kiezen...

Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd nogal lui ben geweest en erg weinig foto's heb gemaakt bij zonsopkomst. Het vroege tijdstip waarop de zon opkwam in combinatie met een vakantie waarin ik flink wilde 'bijtanken' hebben ervoor gezorgd dat de 'uitslaper' het won van de vroeg-op-fotograaf.
Nu is de zomer voor mij sowieso niet zo'n uitdagend jaargetijde qua fotografie maar zo eind augustus begint het weer te kriebelen als de nachten wat kouder worden en er ochtenddauw kan ontstaan.
Bovendien komt de zon op een wat 'aangenamere' tijdstip op (6.40 uur) en vanochtend liep ik dus om 6 uur met frisse energie door een (nog donker) bos naar de Rucphense heide. Ik had plannen om naar een bepaald deel te gaan, maar toen ik de heide opliep zag ik eigenlijk direct te 'beste' plek. Ik herkende de plek van foto's van Jeannette Mulder die vorig jaar hier een aantal prachtige beelden had gemaakt.

Heerlijk kunnen spelen met verschillende voorgronden en gebruik kunnen maken van de kleurveranderingen in de lucht. Er was ook sprake van flinke ochtenddauw (meer mist eigenlijk). Kortom; een prachtige ochtend!
Meestal zet ik altijd één foto op Facebook, maar omdat het lastig kiezen was heb ik ze allemaal maar in deze blog gezet. Dan kun je ook zien wat de omstandigheden kunnen veranderen in anderhalf uur. Voor mij persoonlijk werkt het het best om de foto's nu een weekje te laten rusten en dan de beste eruit te kiezen.
Komende week staan de eerste workshops ná de vakantie weer op het programma en ik ben ook al weer druk bezig met het programma voor volgend jaar! Later meer daarover!